KENALI DIRI?

صفحة 1 من اصل 5 1, 2, 3, 4, 5  الصفحة التالية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف [V]sengetcrew في الثلاثاء 19 يونيو 2007, 7:18 pm

INI HANYALAH RAMALAN SAHAJA..
JANGAN TERLALU MEMPERCAYAI.. GUNAKAN IA SEBAGAI INFORMASI...
kot kot ader yg nk tilik BF/GF ke... ekeke...
study study study


Berikut disenaraikan kajian mengenai bulan dan sikap anda, yang telah dijalankan oleh
Yang Berbahagia Dato' Dr. Fadzilah Kamsah.


JANUARI

* Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
* Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
* Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.
* Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
* Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
* Pandai mengambil hati orang lain.
* Pendiam kecuali telah dirangsang.
* Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
* Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
* Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.
* Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
* Cukup sayang pada kanak-kanak.
* Suka duduk di rumah.
* Setia pada segala-galanya.
* Perlu belajar kemahiran bersosial.
* Sifat cemburu yang sangat tinggi

FEBRUARI

* Berfikiran abstrak.
* Sukakan benda yang realiti dan abstrak.
* Bijak dan pintar
* Berpewatakan yang mudah berubah.
* Mudah menawan orang lain.
* Agak pendiam.
* Pemalu dan rendah diri.
* Jujur dan setia pada segalanya.
* Keras hati untuk mencapai matlamat.
* Tidak suka dikongkong.
* Mudah memberontak apabila dikongkong.
* Suka kegiatan yang lasak.
* Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif.
* Mudah mempamerkan marahnya.
* Tidak suka benda yang remeh-temeh.
* Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya.
* Sangat berani dan suka memberontak.
* Bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya.
* Pemerhatian yang tajam.
* Suka hiburan dan sukan.
* Suka benda yang bersifat seni.
* Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran.
* Berkecenderungan pada benda yang tahyul.
* Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros.
* Belajar untuk mempamerkan emosi

MAC

* Berpesonaliti menarik dan menawan.
* Mudah didampingi.
* Sangat pemalu dan pemendam rasa.
* Sangat baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati.
* Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran.
* Suka pada kedamaian.
* Sangat peka pada orang lain.
* Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain.
* Tidak cepat marah dan sangat amanah.
* Tahu membalas dan mengenang budi.
* Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam.
* Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal.
* Suka berangan-angan.
* Suka melancong.
* Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi.
* Kelam kabut dalam memilih pasangan.
* Suka dengan hiasan rumahtangga.
* Punya bakat seni dalalm bidang muzik.
* Kecenderungan pada benda yang istimewa dan baik.
* Jangan terlalu mengikut selera atau perasaan

APRIL

* Sangat aktif dan dinamik.
* Cepat bertindak membuat keputusan tetapi cepat menyesal.
* Sangat menarik dan pandai menjaga diri.
* Punya daya mental yang sangat kuat.
* Suka diberi perhatian.
* Sangat diplomatik (pandai memujuk ).
* Berkawan dan pandai menyelesaikan masalah orang.
* Sangat berani dan tiada perasaan takut.
* Suka perkara yang mencabar, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah.
* Emosi cepat terusik.
* Cuba kawal perasaan.
* Kecenderungan bersifat pendendam.
* Agresif dan kelam kabut dalam membuat keputusan.
* Kuat daya ingatan.
* Gerak hati yang sangat kuat.
* Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain.
* Berpenyakit disekitar kepala dan dada.
* Sangat cemburu dan terlalu cemburu

MEI

* Keras hati & tegas.
* Kuat semangat & bermotivasi tinggi.
* Pemikiran yang tajam.
* Mudah marah apabila tidak dikawal.
* Pandai menarik hati & perhatian orang lain .
* Perasaan yang amat mendalam.
* Cantik dari segi mental & fizikal.
* Tidak perlu dimotivasikan.
* Tetap pendirian, tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain.
* Mudah dipujuk.
* Bersikap sistematik (otak kiri).
* Suka berangan.
* Kuat daya firasat memahami apa yang terlintas di hati orang lain tanpa diberitahu.
* Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit.
* Daya khayalan yang tinggi.
* Permikiran yang tajam.
* Pandai berdebat.
* Fizikal yang baik.
* Kelemahan sistem pernafasan.
* Suka sastera, seni & muzik serta melancong.
* Tidak berapa suka duduk di rumah.
* Tidak boleh duduk diam.
* Tidak punya ramai anak.
* Rajin dan bersemangat tinggi.
* Agak boros

JUN

* Berfikiran jauh & berwawasan.
* Mudah ditawan kerana sikap baik.
* Berperangai lemah lembut.
* Mudah berubah sikap, perangai, idea dan mood.
* Idea yang terlalu banyak di kepala.
* Bersikap sensitif.
* Mempunyai pemikiran yang aktif (sentiasa berfikir).
* Sukar melakukan sesuatu dengan segera.
* Bersikap suka menangguh-nangguh.
* Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik.
* Cepat marah & cepat sejuk.
* Suka bercakap & berdebat.
* Suka buat lawak & bergurau.
* Otaknya cerdas berangan-angan.
* Mudah berkawan & pandai berkawan.
* orang yang sangat tertib.
* Pandai mempamerkan sikap.
* Mudah kecil hati.
* Mudah kena selsema.
* Suka berkemas.
* Cepat rasa bosan.
* Sikap terlalu memilih & cerewet.
* Kurang mempamerkan perasaan.
* Lambat untuk sembuh apabila terluka hati.
* Suka pada barang yang berjenama.
* Mudah menjadi eksekutif.
* Kedegilan yang tidak terkawal.
* Sesiapa yang memuji, dianggap musuh. Siapa yang menegur dianggap kawan.

JULAI

* Sangat suka didamping.
* Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki.
* Agak pendiam kecuali dirangsang.
* Ada harga dan maruah diri.
* Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan.
* Mudah dipujuk dan bercakap lurus.
* Sangat menjaga hati orang lain.
* Sangat peramah.
* Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.
* Berjiwa sentimental.
* Jarang berdendam.
* Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.
* Tidak suka benda remeh-temeh.
* Membimbing cara fizikal dan mental.
* Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang.
* Layanan yang serupa terhadap semua orang.
* Tinggi daya simpati.
* Pemerhatian yang tajam.
* Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.
* Mudah dan rajin belajar.
* Suka muhasabah diri.
* Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.
* Suka mendiamkan diri.
* Suka duduk di rumah.
* Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.
* Tidak agresif kecuali terpaksa.
* Lemah dari segi kesihatan perut.
* Mudah gemuk kalau tak kawal diet.
* Minta disayangi.
* Mudah terluka hati tapi lambat pulih.
* Terlalu mengambil berat.
* Rajin dalam membuat kerja

OGOS

* Suka berlawak.
* Mudah tertawan padanya.
* Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain.
* Berani dan tidak tahu takut.
* Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan.
* Pandai memujuk orang lain.
* Terlalu pemurah & bersikap ego.
* Nilai harga diri yang sangat tinggi.
* Dahagakan pujian.
* Semangat juang yang luar biasa.
* Cepat marah & mudah mengamuk.
* Mudah marah apabila cakapnya dilawan.
* Sangat cemburu.
* Daya pemerhatian yang tajam & teliti.
* Cepat berfikir.
* Fikiran yang berdikari.
* Suka memimpin & dipimpin.
* Sifat suka berangan.
* Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat.
* Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk.
* Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit.
* Belajar untuk bertenang.
* Sikap kelam kabut.
* Romantik, pengasih dan penyayang.
* Suka mencari kawan

SEPTEMBER

* Sangat bersopan santun & bertolak ansur.
* Sangat cermat, teliti & teratur.
* Suka menegur kesilapan orang lain & mengkritik.
* Pendiam tapi pandai bercakap.
* Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati.
* Sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur.
* Kerja yang dilakukan sangat sempurna.
* Sangat sensitif yang tidak diketahui.
* orang yang banyak berfikir.
* Daya pentaakulan yang baik.
* Otak bijak & mudah belajar.
* Suka mencari maklumat.
* Kawal diri dari terlalu mengkritik.
* Pandai mendorong diri sendiri.
* Mudah memahami orang lain kerana banyak menyimpan rahsia.
* Suka sukan, hiburan & melancong.
* Kurang menunjukkan perasaannya.
* Terluka hatinya sangat lama disimpan.
* Terlalu memilih pasangan.
* Sukakan benda yang luas.
* Bersistematik

OKTOBER

* Suka berbual.
* Suka orang yang sayang padanya.
* Suka ambil jln tengah.
* Sangat menawan & sopan santun.
* Kecantikan luar & dalam.
* Tidak pandai berbohong & berpura-pura.
* Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan.
* Sentiasa berkawan.
* Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama.
* Cepat marah.
* Macam pentingkan diri sendiri.
* Tidak menolong orang kecuali diminta.
* Suka melihat dari perspektifnya sendiri.
* Tidak suka terima pandangan orang lain.
* Emosi yang mudah terusik.
* Suka berangan & pandai bercakap.
* Emosi yang kelam kabut.
* Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan).
* Suka melancong, bidang sastera & seni.
* Pengasih, penyayang & lemah lembut.
* Romantik dalam percintaan.
* Mudah terusik hati & cemburu.
* Ambil berat tentang orang lain.
* Suka kegiatan luar.
* orang yang adil.
* Boros & mudah dipengaruhi persekitaran.
* Mudah patah semangat

NOVEMBER

* Banyak idea dalam perkara.
* Sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya.
* Berfikiran kehadapan.
* Berfikiran unik dan bijak.
* Penuh dengan idea-idea baru yang luarbiasa.
* Pemikiran yang tajam.
* Daya firasat yang sangat halus dan tinggi.
* Sesuai jadi seorang doktor.
* Cermat dan teliti.
* Personaliti yang dinamik.
* Sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia.
* Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra.
* Berani, pemurah setia dan banyak kesabaran.
* Terlalu degil dan keras hati.
* Apabila berkehendak sesuatu, akan diusahakan sehingga berjaya.
* Tak suka marah kecuali digugat.
* Mudah ambil berat terhadap orang lain.
* Pandai muhasabah diri.
* Cara berfikir yang lain dari orang lain.
* Otak yang sangat tajam.
* Pandai mendorong diri sendiri.
* Tidak hargai pujian.
* Kekuatan semangat dan daya juang yang sangat tinggi apabila berkehendak sesuatu.
* Cuba sampai berjaya.
* Badan yang sasa.
* Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam dan romantik.
* Tidak pasti dengan hubungan kasih sayang.
* Suka duduk d irumah.
* Sangat rajin dan berkemampuan tinggi.
* Amanah, jujur, setia dan pandai berahsia.
* Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi.
* Bercita-cita tinggi.
* Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah

DISEMBER

* Sangat setia dan pemurah.
* Bersifat patriotik.
* Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan.
* Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa.
* Bercita-cita tinggi.
* Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi.
* Seronok bila didampingi.
* Suka bercampur dengan orang.
* Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai.
* Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur.
* Tidak pandai berpura-pura.
* Cepat marah.
* Perangai yang mudah berubah-ubah.
* Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi.
* Benci pada kongkongan.
* Suka berlawak.
* Pandai buat lawak dan berfikiran logik

[V]sengetcrew
Gold Finger Poster
Gold Finger Poster

انثى
عدد الرسائل : 1661
العمر : 31
Location : ....
تاريخ التسجيل : 27/09/2006

Character sheet
Information: V I O N A [SKIZOES]
Exp:
100000000/100000000  (100000000/100000000)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف [V]sengetcrew في الثلاثاء 19 يونيو 2007, 7:20 pm

RAHSIA DIRI PADA HARIBULAN DILAHIRKAN
Contoh: Kamu dilahirkan pada 24 haribulan. Tengok no. 24


1. Kamu seorang yang tidak tetap pendirian terutamanya dalam soal cinta. Kadangkala pilihan yang kamu buat itu bukanlah yang terbaik. Sebab itu cinta kamu mudah beralih arah bila terasa tidak wujud keserasian.

2. Berbeza dengan mereka yang dilahirkan pada 1hb, kamu yang dilahirkan pada tanggal 2hb cukup tegas orangnya dan keputusan kamu sukar digugat termasuklah soal cinta. Sekali kamu mengatakan tidak, tiada siapa yang mampu mengubahnya.

3. Kamu seorang yang cukup bersemangat dalam menjalani kehidupan. Kamu memerlukan cinta dalam hidup namun sikap kamu yang seolah tak endah dan sukar untuk meluahkan apa yang kamu rasa membuatkan kamu segan untuk didekati.

4. Dikatakan kamu yang dilahirkan pada 4hb ini terlalu suka mengikut perasaan dan kata hati. Sebab itulah tidak hairan bila kamu sering tersilap membuat keputusan yang kadangkala kamu sendiri kesali. Selalu saja cinta kamu hinggap pada tempat yang salah.

5. Awas! Kawal perasaan cemburu yang kamu miliki itu kerana ia boleh memburukkan diri kamu sendiri. Namun kebaikan kamu, bersifat pelindung kepada orang-orang yang kamu sayangi.

6. Kamu disukai ramai kerana personaliti kamu yang cukup menarik hati.Tidak hairanlah bila ramai yang cuba menawan hati kamu. Walau bagaimanapun, bagi kamu banyak lagi perkara penting selain cinta.

7. Kamu seorang yang 'happy go lucky' dan gemar berseronak. Namun sikap kamu yang agak berhati-hati dalam memilih teman membataskan pergaulan kamu. Begitu juga soal percintaan. Kamu ni pemilih sangat!

8. Kamu seorang yang romantis. Wah! beruntungnya siapa yang menjadi pasangan kamu nanti. Namun kamu mementingkan cinta sejati bukannya nafsu semata-mata saja!

9. Nampaknya kamu ni seorang yang amat menjaga personaliti dan keterampilan diri di mata orang ramai. "Maintain vouge" manjang! Dalam soal cinta, sudah tentu kamu ingin yang 'setaraf' juga.

10. Kamu yang dilahirkan pada tarikh ini seorang yang sangat mementingkan keluarga daripada segala-galanya di dunia ini. Kamu gembira dalam keriuhan keluarga yang besar. Namun sikap ini kadangkala membuatkan buah hati terasa diri terpinggir!

11. Nampaknya kamu ni seorang yang amat berdisiplin dalam mengatur kehidupan kamu seharian. Sebab itulah kamu juga mengharap si dia juga bersikap demikian. Namun, tidakkah kamu terfikir, kadangkala hidup ini terasa boring bila terlalu mengikut peraturan?????

12. Kamu seorang yang setia dalam perhubungan. Sekali kamu memberikan komitmen, selamanya kamu akan setia. Namun jangan tak tahu, ramai yang masih menaruh minat padamu walaupun tahu kamu sudahpun berpunya!!

13. Kamu seorang yang sering berfikir ke arah yang positif sahaja. Sebab itulah kamu disukai ramai. Namun dalam masa yang sama, kamu sering tunduk dan tidak tahan dengan tekanan! Dari segi hubungan cinta, kamu amat pandai menjaga perhubungan.

14. Hebat! Bagi kamu, karier/pelajaran adalah segalanya dalam hidup. Sebab itulah kamu tidak menerima mana-mana huluran cinta daripada sesiapa. Cinta dan perkahwinan adalah perkara terakhir dalam senarai hidup kamu!!

15. Kamu yang dilahirkan pada tarikh ini suka mengubah keputusan kamu secara tiba-tiba. Namun apabila kamu membuat keputusan, kamu akan terus bertindak. Punca pergaduhan antara kamu dan si dia, sikap kamu ini yang suka membuat tindakan 'last minutes'.

16. Kamu ini seorang yang moody rupanya....Sekejap mood kamu okey dan sekejap pula kamu marah-marah. Ini membuatkan tekanan dan si dia boring dengan sikap kamu itu. Cuba kawal sikit.

17. Kamu lebih suka mejaga hati orang lain berbanding hati kamu sendiri. Namun sikat penting yang kamu tonjolkan membuatkan orang tidak tahu perasaan sebenar kamu.
18. Kamu ni sangat perahsia orangnya lebih-lebih lagi soal perasaan dan cinta. Kamu lebih suka memendam perasaan hingga mendatangkan tekanan pada diri kamu. Dalam perhubungan cinta, mereka sukar untuk melafazkan kata sayang.

19. Kamu bersikap berhati-hati dalam setiap apa yang kamu lakukan termasuklah menjalinkan perhubungan cinta. Biasanya kamu lebih suka mulakan dengan persahabatan sebelum menjadi serius.

20. Kamu ini terlalu banyak permintaan. Ada sahaja yang kamu inginkan. Sebab itulah sering timbul pergaduhan dengan si dia bila kamu asyik minta itu dan ini. Kamu sepatutnya tengok dulu kemampuan si dia!!!

21. Sikap kamu yang cool, tenang dan seolah tak kisah membuatkan orang lain 'ambil mudah' terhadap diri kamu. Begitu juga si dia. Lebih baik kamu berterus terang jika ada perbuatan si dia yang kamu tidak suka sebelum terlambat.

22. Kamu yang lahir pada tanggal ini seorang yang amat bercita-cita tinggi dan mempunyai impian hidup sendiri. Dalam soal cinta, kamu akan memilih seseorang yang kamu akan rasa' selamat' bila berada di sampingnya.

23. Sikap kamu yang kelakar dan riang membuatkan orang suka mendampingi kamu. Malangnya kamu sering terasa bosan bila berada di samping teman-teman dan si dia. Jangan begitu, kadangkala kita perlu serius dalam hidup.

24. Kamu seorang yang mementingkan diri sendiri. Dalam perhubungan cinta, kamu terlalu takut dilukai hingga membuatkan kamu bersifat menggongkong si dia.

25. Bila menyentuh soal cinta, kamu sukar mempercayai lelaki/perempuan yang bagi pendapat kamu ramai yang lebih suka mempermainkan kaum sejenis kamu. Kalau tak mencuba, bagaimana nak tau kan?????

26. Kamu harus ubah sikap kamu ini yang dikatakan tidak serius dalam perhubungan yang dijalinkan. Malah kamu lebih mementingkan keseronokan saja!!!!

27. Kamu sukar untuk menaruh kepercayaan kepada orang lain walaupun kekasih kamu sendiri. Tak baik wasangka !!!!

28. Kamu suka diri kamu menjadi perhatian ramai di kalangan teman-teman. Namun kadangkala di dalam keghairahan bila menjadi tumpuan, kamu meminggirkan si dia tanpa disedari.

29. Kamu tidak akan menjalinkan sebarang komitmen dengan sesiapa saja selagi kamu tidak puas hati dengan apa yang kamu miliki.

30. Kamu seorang yang keras kepala. Ini juga punca pergaduhan kamu dengan si dia kerana kamu sukar untuk beralah!!!!

31. Terlalu banyak yang kamu impikan dalam hidup. Jangan begitu, hargai apa yang kamu miliki sekarang termasuk si dia yang setia!!!!


عدل سابقا من قبل في الثلاثاء 19 يونيو 2007, 7:26 pm عدل 1 مرات

[V]sengetcrew
Gold Finger Poster
Gold Finger Poster

انثى
عدد الرسائل : 1661
العمر : 31
Location : ....
تاريخ التسجيل : 27/09/2006

Character sheet
Information: V I O N A [SKIZOES]
Exp:
100000000/100000000  (100000000/100000000)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف [V]sengetcrew في الثلاثاء 19 يونيو 2007, 7:25 pm

Rahsia Keperibadian Melalui
Bentuk Gigi


Mungkin ada yang pandang remeh tentang kecantikan dan kebersihan gigi mereka tapi sebenarnya ia turut membantu memperelokkan penampilan seseorang.Bayangkan, wajah sikit punyalah cun. Memang tangkap lelehlah. Tiba-tiba tengok gigi, hancus! Rupanya rongak! La! Tak ke haru tu? Jadi, siapa cakap tak penting menjaga gigi? Tapi tahukah kamu bahawa gigi juga mampu merungkap rahsia peribadi diri? Wah! Ini yang menarik! Apa kata kamu baca saja artikel ni yek!

Jarang dan kecil.
Mereka yang memiliki bentuk gigi sebegini dikatakan suka menilai diri orang lain. Pasti ada saja yang kena pada pandangan mata mereka. Tapi yang tak syoknya, dia sibuk menilai orang lain tapi tak suka orang lain menilai atau mengkritik dirinya! Tak patut! Selain itu, dia juga sukar mengalah! Tapi kadangkala mengalah itu perlu. Apatah lagi kalau memang kamu yang bersalah.Beralah sajalah!

Bersaiz sederhana dan rata .
Cantiknya gigi dia . Teratur sekali dipandang, macam gigi palsu pulak. Tapi gigi original tau. Agaknya apakah kriteria mewakili bentuk gigi seperti ini? Orang yang memiliki bentuk gigi sebegini adalah seorang yang baik hati dan suka menolong. Bak kata orang, ringan tulanglah. Kalau ada yang minta bantuan, pasti tak dikecewakan. Sebenarnya mereka ini ingin sentiasa membahagiakan orang lain. Boleh juga mereka tumpang gembira. Untungnya dapat kawan/ kekasih macam mereka ni kan?

Besar dan jarang .
Aduh! Rupanya orang yang bergigi besar dan agak jarang jaraknya antara satu sama lain ini bersifat iri hati dengan kejayaan orang lain. Tak elok macam tu. Itu kan dah rezeki mereka. Buat apa nak dengki. Menyakitkan hati kamu saja. Lebih baik kamu belajar untuk terima kenyataan dan jangan asyik nak berdengki. Selain itu, sifat negatif kamu juga, seorang yang keras kepala. Mulalah tarik muncung 44 inci kalau tak diikuti kemahuan. Tapi awas, mereka ini sanggup melakukan apa saja demi memastikan apa yang dikehendaki itu diperolehi. Bahayanya! Sebagai kekasih/teman mereka, kamu harus berbanyaklah bersabar dengan sikap mereka itu apatah lagi dengan sikap manja yang dibuat buat tu. Erk! Gelemannya!

Jongang dan kecil.
Mak oi! Jangan ingat semua orang yang gigi 'ke depan' tu tak cantik . Ada juga yang masih kelihatan manis dan cantik. Apapun, apa pula maksud pemilik bentuk gigi ini? Sekiranya giginya berbentuk agak jongang dan kecil, bermakna dia masih lagi bertolak ansur dengan orang lain. Maknanya keras kepalanya itu bertempat dan masih boleh dibawa berunding. Kata orang tu, dalam keras ada lembutnya!

Jongang dan besar .
Fuyoo! Benteng pertahanan kena kuat dan kukuh. Banyaklah bersabar kalau ada teman/kekasih seperti mereka ini. Menduga iman sungguh! Kamu haruslah kena banyak bersabar dan tahan saja dengan mulut celupar mereka tu. Mereka juga mudah mengeluh dan tak pernah puas hati dengan apa yang telah dimiliki. Sikap itu ada positifnya kerana mereka mudah menempa kejayaan dan akan sentiasa berusaha untuk menjadi yang terbaik. Selain itu, mereka ini agresif orangnya dan ringan tulang!

Tidak tersusun .
Kadangkala tengok orangnya memang cantik. Tapi bila dia tersenyum menampakkan giginya yang tak begitu rata dan sekata, mengurangkan kecantikan yang dimilikinya itu. Namun kata orang, biarpun giginya tak cantik tapi hati budinya 'cantik'. Usah kerana tengok gigi tak cantik maka ingat perangai pun tak berapa cantik juga. Mereka ini merupakan teman bicara yang amat memahami. Tidak rugi menjadikan mereka ini sebagai tempat meluahkan hati kerana mereka sentiasa mendengar dan memberi nasihat. Mereka juga berpengetahuan luas biarpun sikapnya kebudak-budakan kadangkala merimaskan. Selain itu, mereka juga pandai membahagiakan orang lain.

Seolah masuk ke dalam.
Bila diperhatikan, struktur giginya seolah 'ke dalam' sikit. Ia menandakan bahawa mereka seorang yang pemalu dan suka menyembunyikan sikap sebenar diri mereka tapi mereka agak pasif. Selalunya mereka ini bersikap pendiam dan tidak begitu pandai bergaul dengan orang lain. Selain itu, mereka juga cukup pandai menyimpan rahsia kecuali kepada orang yang benar-benar telah meraih kepercayaan mereka.

Kecil dan tersusun.
Selalunya berwajah keanakan dan tampak semakin menarik dengan gigi yang kecil dan tersusun indah itu. Mereka yang memiliki gigi sebegini dikatakan suka menolong orang dan boleh dipercayai percakapan mereka. Aduhai! Beruntungnya mereka yang memiliki kekasih seperti ini kerana mereka seorang kekasih yang hebat!

[V]sengetcrew
Gold Finger Poster
Gold Finger Poster

انثى
عدد الرسائل : 1661
العمر : 31
Location : ....
تاريخ التسجيل : 27/09/2006

Character sheet
Information: V I O N A [SKIZOES]
Exp:
100000000/100000000  (100000000/100000000)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف mysarah4 في الأربعاء 20 يونيو 2007, 12:27 pm

ahahha.. aku lahir bulan JANUARI... 28hb...

ape gik ek.. gigi tu aku tak sure.. sbbnye tak penah lak aku uko gigi ako.. Very Happy Very Happy Very Happy

mysarah4
MOD' Crew!
MOD' Crew!

انثى
عدد الرسائل : 1774
العمر : 32
Location : jLn RaJa LaUt + bNdR sRi PeRmAisUri + n9
Employment : PeRsOnAL aSsiStAnT...yeke??*wink*
Hobbies : sakat owang, gelak, ketawa, sengih, tambah kwn, jenjalan carik pasal, amik gambo sendiri...nguah3...
تاريخ التسجيل : 14/12/2006

Character sheet
Information:
Exp:
10/10  (10/10)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.friendster.com/mysarah4

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف aTiE[spm] في الأربعاء 20 يونيو 2007, 2:46 pm

MAC

* Berpesonaliti menarik dan menawan.
* Mudah didampingi.
* Sangat pemalu dan pemendam rasa.
* Sangat baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati.
* Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran.
* Suka pada kedamaian.
* Sangat peka pada orang lain.
* Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain.
* Tidak cepat marah dan sangat amanah.
* Tahu membalas dan mengenang budi.
* Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam.
* Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal.
* Suka berangan-angan.
* Suka melancong.
* Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi.
* Kelam kabut dalam memilih pasangan.
* Suka dengan hiasan rumahtangga.
* Punya bakat seni dalalm bidang muzik.
* Kecenderungan pada benda yang istimewa dan baik.
* Jangan terlalu mengikut selera atau perasaan

<------- banyak betul ni..ngeh2

10. Kamu yang dilahirkan pada tarikh ini seorang yang sangat mementingkan keluarga daripada segala-galanya di dunia ini. Kamu gembira dalam keriuhan keluarga yang besar. Namun sikap ini kadangkala membuatkan buah hati terasa diri terpinggir! (ngeh3...tp sy lebihkan buah hati..ngeh3)

GIGI??ngeh3..x taw menahu..nnt kak lieza tlg tgk kan ye..haha

aTiE[spm]
Unbeatable Poster [Special Rank]
Unbeatable Poster [Special Rank]

انثى
عدد الرسائل : 3614
العمر : 26
Location : Cheras,KL
Employment : Studyy deyh!
Hobbies : Snap Pic with O.R.A.Z
تاريخ التسجيل : 23/09/2006

Character sheet
Information:
Exp:
10/10  (10/10)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://atie91.blogspot.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف mysarah4 في الأربعاء 20 يونيو 2007, 2:56 pm

wahaha...taleh carik pasal ngn atie neh.. cenderung utk berdendam sekiranya tak dikawal.. ahahaha.. Razz

mysarah4
MOD' Crew!
MOD' Crew!

انثى
عدد الرسائل : 1774
العمر : 32
Location : jLn RaJa LaUt + bNdR sRi PeRmAisUri + n9
Employment : PeRsOnAL aSsiStAnT...yeke??*wink*
Hobbies : sakat owang, gelak, ketawa, sengih, tambah kwn, jenjalan carik pasal, amik gambo sendiri...nguah3...
تاريخ التسجيل : 14/12/2006

Character sheet
Information:
Exp:
10/10  (10/10)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.friendster.com/mysarah4

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف aTiE[spm] في الأربعاء 20 يونيو 2007, 2:58 pm

well.....atie baru2 ni baru btindak dluar kawalan..sampai mamat tu..ugut atie kononnya dia wat report polis n nk heret atie kt mahkamah...huhu!!

aTiE[spm]
Unbeatable Poster [Special Rank]
Unbeatable Poster [Special Rank]

انثى
عدد الرسائل : 3614
العمر : 26
Location : Cheras,KL
Employment : Studyy deyh!
Hobbies : Snap Pic with O.R.A.Z
تاريخ التسجيل : 23/09/2006

Character sheet
Information:
Exp:
10/10  (10/10)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://atie91.blogspot.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف [V]sengetcrew في الأربعاء 20 يونيو 2007, 3:14 pm

ini sekadar pengetahuan...
jangan terlalu mempercayai K..
sekadar suke2..
nnti gue.. masuk kan yang lain lagik K..
berlambak kat PC nie...
ekeke

[V]sengetcrew
Gold Finger Poster
Gold Finger Poster

انثى
عدد الرسائل : 1661
العمر : 31
Location : ....
تاريخ التسجيل : 27/09/2006

Character sheet
Information: V I O N A [SKIZOES]
Exp:
100000000/100000000  (100000000/100000000)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف [V]sengetcrew في الأربعاء 20 يونيو 2007, 3:19 pm

RAHSIA MATA WANITA
Dari mana datangnya cinta? Dari mata turun ke hati..... Mata juga mengungkap pelbagai makna....firasat tersirat. Namun firasat ini hanyalah sekadar menambah pengetahuan, tentang tingginya rahsia pusaka Melayu lama yg kaya dgn pelbagai ilmu tilikan tentang insan bergelar WANITA. Sejauhmana kebenaran tidaklah diketahui dan mungkin sekadar kebetulan semata-mata....


Saiz mata kecil
Peramah, banyak cakap, kurang pertimbangan.
Lelaki boleh jadi kelam kabut akibat mulutnya. Bersikap periang tapi bila marah lambat sejuknya. Bila bercinta suka tukar pasangan kerana hatinya tidak pernah puas. Boleh bahagia dengannya jika dapat penuhi kehendak duniawinya dan melayan syahwatnya dengan baik.

Saiz mata sedang
Sederhana, tidak banyak berahsia, ada pertimbangan, bertanggungjawab serta perlukan belaian mesra suami.

Saiz mata lebar
Cukup kuat berahsia, otak kurang cergas, pemarah,bertindak tanpa fikir panjang, kurang teratur, tiada arah tujuan dan putus asa.Tapi boleh setia. Nafsu syahwat tinggi.

Mata selalu berkedip
Pemaaf, senang dibawa berbincang, memahami dan sabar.

Wanita ini baik
Mata jarang berkedip Wanita ini istimewa, bijaksana, baik pekerti, setia, adil,bertanggungjawab,tidak cerewet, membantu dan membahagiakan.

Mata cengkung
Kurang memuaskan, materialistik,hidup dengannya boleh sengsara, kata manis tapi bohong, mahu senang, mudah curang, bila anda susah dia tidak peduli.

Mata redup
Wanita ini mudah dipermainkan, tidak dapat kawal emosi, hati
tidak tetap, banyak kenalan kurang sahabat, mengumpat, irihati, kejam, kasar,mencemuh, pemarah.

Matanya seolah tersembul keluar
Sifatnya baik, rela, tabah, menyenangkan,ikut kata. Tapi mungkin tidak tepati janji, pendendam, tamak dan marah bila tidak puas nafsu syahwatnya.

[V]sengetcrew
Gold Finger Poster
Gold Finger Poster

انثى
عدد الرسائل : 1661
العمر : 31
Location : ....
تاريخ التسجيل : 27/09/2006

Character sheet
Information: V I O N A [SKIZOES]
Exp:
100000000/100000000  (100000000/100000000)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف aTiE[spm] في الأربعاء 20 يونيو 2007, 3:30 pm

Saiz mata kecil
Peramah, banyak cakap, kurang pertimbangan.
Lelaki boleh jadi kelam kabut akibat mulutnya. Bersikap periang tapi bila marah lambat sejuknya. Bila bercinta suka tukar pasangan kerana hatinya tidak pernah puas. Boleh bahagia dengannya jika dapat penuhi kehendak duniawinya dan melayan syahwatnya dengan baik.


ngeh3...nk tgelak hakoooo.....byk btul ni...!!hahaha

aTiE[spm]
Unbeatable Poster [Special Rank]
Unbeatable Poster [Special Rank]

انثى
عدد الرسائل : 3614
العمر : 26
Location : Cheras,KL
Employment : Studyy deyh!
Hobbies : Snap Pic with O.R.A.Z
تاريخ التسجيل : 23/09/2006

Character sheet
Information:
Exp:
10/10  (10/10)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://atie91.blogspot.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف [V]sengetcrew في الأربعاء 20 يونيو 2007, 3:30 pm

TANDA & FIRASAT TAHI LALAT

bibir atas kanan
banyak rezeki, pandai
bibir atas kiri
ramai kawan, baik hati
bibir bawah kanan
disegani orang, ramai yg suka
bibir bawah kiri
pandai bicara, tak mudah kalah
leher kanan
cerdas, jujur, berani menderita
leher kiri
cerdas dlm segala hal dan banyak pengetahuan
leher di tengah
tercapai cita-cita
biji mata kanan
suka serong dan pembohong
biji mata kiri
pembohong tetapi baik hati
hujung mata kanan
baik hati, sopan santun, cerdas
hujung mata kiri
baik budi, murah rezeki
punggung kanan
agak mengalami kesulitan
punggung kiri
malas dan suka duduk
betis kanan
suka berhibur, boros
betis kiri
rajin,tidak suka menganggur
lutut kanan
bersikap tidak peduli dan tak mahu berusaha
lutut kiri
kurang kuat berusaha
kepala sebelah kanan
terkabul cita-cita
kepala sebelah kiri
sering menemui kesusahan
kepala sebelah belakang
jujur, sabar dan tekun
kening kanan
cerdas dan cekap
kening kiri cerdas, sopan santun
tengah kening
keras hati,
berani segala hal
hujung mulut kanan
kecil rezeki, tak mudah kalah
hujung mulut kiri
suka berpoya-poya
ketiak kanan
dapat menyimpan rahsia
ketiak kiri
jujur, banyak yang cinta
pergelangan kaki kanan
suka berpergian (keluar rumah)
pergelangan kaki kiri
kehendak kuat
batang hidung
banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya
pada hidung
banyak rezeki
dagu bawah kanan
jujur dan baik hati
dagu bawah kiri
bijak sana dan berbudi luhur
tumit kanan
jujur dan banyak kawan
tumit kiri
baik budi
alis kanan
suka menolong, baik hati
alis kiri
ramai yang suka
pangkal peha kanan
kemahuan kuat
pangkal peha kiri
suka kerja apa pun
telapak kaki kanan
tak mudah mengeluh
jari kaki kanan
suka menolong
jari kaki kiri
berbudi, suka berbuat baik
bahu kanan
cermat dlm membuat keputusan, banyak tanggungan
bahu kiri
suka kerja keras, banyak tanggungjawab
buah dada kanan
baik hati, pendiam,simpan rahsia
buah dada kiri
ramai kawan, setia pada pasangan
lengan kanan
setia dan taat pada atasan
lengan kiri
menepati janji dan rajin
pipi kanan
ramai teman
tengah-tengah pipi kanan
ramai yg suka
tengah-tengah pipi kiri
ramai teman
ubun-ubun
kurang jujur
pusat
cerdas, tangkas, tekun
pusat bahagian kanan
sejahtera dalam hidup
pusat bahagian kiri
beroleh kemuliaan
pinggang kanan
sayang pada pasangan hidup
pinggang kiri
disayang pasangan hidup
dada kanan
dapat mengatasi masalah
dada kiri
berani, jujur dan sabar
telapak kaki kanan
tidak mudah mengeluh
telapak kaki kiri
baik budi pekertinya
siku tangan kanan
kuat ingin memiliki kekayaan
siku tangan kiri
baik hati, suka menolong
jari tangan kanan
serba beroleh keuntungan
jari tangan kiri
serba baik bekerja
jari telapak tangan kanan
banyak rezeki tapi boros
jari telapak tangan kiri
banyak rezeki dan cermat
pergelangan tangan kanan
boros, suka bersukaria
pergelangan tangan kiri
dapat berpangkat
perut bawah kanan
banyak rezeki, suka memberi maaf
perut bawah kiri
baik hati, tenang hidupnya
sudut mata kanan dalam
disayang suami atau isteri
sudut mata kiri dalam
tidak mudah dilupakan pasangan
sudut mata kanan luar
baik budi, ramai yg cinta
pelipis kiri
murah rezeki, dpt jadi kaya
pelipis kanan
serba berhasil dalam usaha
kelopak mata kanan atas
baik hati, ramah, berjaya
kelopak mata kiri atas
baik budi, ramai yg suka
kelopak mata kanan bawah
agak malas
kelopak mata kiri bawah
agak bodoh, kurang bijaksana[b]

[V]sengetcrew
Gold Finger Poster
Gold Finger Poster

انثى
عدد الرسائل : 1661
العمر : 31
Location : ....
تاريخ التسجيل : 27/09/2006

Character sheet
Information: V I O N A [SKIZOES]
Exp:
100000000/100000000  (100000000/100000000)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف aTiE[spm] في الأربعاء 20 يونيو 2007, 3:31 pm

hehehe.....adoiilarr kak liezaaa....ngapeing bwk betulnya..

aTiE[spm]
Unbeatable Poster [Special Rank]
Unbeatable Poster [Special Rank]

انثى
عدد الرسائل : 3614
العمر : 26
Location : Cheras,KL
Employment : Studyy deyh!
Hobbies : Snap Pic with O.R.A.Z
تاريخ التسجيل : 23/09/2006

Character sheet
Information:
Exp:
10/10  (10/10)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://atie91.blogspot.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف [V]sengetcrew في الأربعاء 20 يونيو 2007, 3:46 pm

Rahsia Mengenal Lelaki Dari Bulan Kelahiran Islam
Muharram
Seorang yang pendiam, sihat pemikirannya. Mungkin akan menjadi bodoh jika tidak mendapat didikan sempurna, walaupun begitu jika dididik dengan baik, dia boleh menjadi cerdik kerana bakat fikiran yang pintar cerdas ada padanya. Dia mempunyai keinginan yang baik dan selalu berada dalam selamat.

Safar
Tabiatnya buruk. Tidak suka mengakui kesalahanya. Ibu bapanya perlu mendidiknya untuk menghilangkan tabiat itu, jika tidak kehidupannya menjadi susah. Walaupunbegitu, sekiranya dia melakukan sesuatu untuk kepentingan dirinya, selalunya ia akan mendatangkan hasil.

RabiulAwal
Perwatakannya baik, mungkin dia akan mendapat pangkat besar, menjadi orang berpengaruh atau kaya tanpa diduga dalam pekerjaan, ramai yang menyenanginya. Sifat negatif dirinya termasuklah kurang sabar, hatinya keras, dan mudah marah.

RabiulAkhir
Perwatakanya jahat. Hatinya tidak tetap. Fikiran dan kemahuannya lemah, buruk nafsunya, kasar wataknya, mudah mengangkat tangannya. Kehidupan menjadi sukar kerana tabiat buruknya. Ibu bapanya menempuh kesukaran dalam mendidiknya.

JamadilAwal
Dia mempunyai tingkat keyakinan diri yang tinggi. Berani dan nekad. Kadangkala melakukan sesuatu yang bodoh atau bahaya. Walau begitu, keberanian dan tekadnya akan menunjukan hasil usahanya, kadangkala menemui kegagalan juga .

JamadilAkhir
Wataknya berani, dia hormatkan orang lain. Berbagai kepandaian ada padanya. Bila dia tahu dia salah atau keliru, dia mudah mengakuinya, bila dia tahu dia benar, pendirianya keras tidak mahu mengalah. Semasa kecil ibubapanya perlu mendidiknya dengan baik agak terserlah sifat-sifat yang baik itu, kerana jika betul didikannya, masa dewasa ia akan menyenangkan kedua orang tuanya.

Rejab
Semasa kecil dia degil dan nakal. Ibubapanya patut mendidik dengan baik agar dapat menerapkan nilai-nilai yang baik. Ketika dewasa, dia suka bersikap merendahkan diri dan tidak tahu menahu. Ini agak berlainan dari sikapnya semasa kecil bagaimanapun hidupnya selamat dan sentosa .

Syaaban
Perwatakanya baik, hidup selamat rezekinya tidak putus-putus. Waktu kecil mudah mengalah bila bermain dengan kawan-kawan. Kelakuan baik, berbudi bahasa hingga semua orang suka kepadanya. Masa dewasa ia akan berjaya dalam segala dalam kerjayanya dan mudah mendapat rezeki .

Ramadhan
Dia baik, pendiam, suka merendahkan diri. Dia tidak angkuh kepada teman yang dikenali. Tidak suka membanggakan dirinya dan kehidupannya selalu selamat.

Syawal
Perwatakan keras. Hatinya keras. Tidak suka dikalahkan oleh orang lain. Hal ini membahayakan kehidupannya, oleh itu ibu bapa perlulah mendidiknya dengan betul bagi menghilangkan tabiat buruknya, jika tidak, kehidupanya menjadi susah kerana perangai keras hatinya dan dia selalu bergaduh terutamanya dalam hal mencari rezeki.

Zulkaedah
Perwatakannya pendiam. Banyak perkara baik pada dirinya berubah menjadi buruk. Dia terlalu banyak berfikir, sifat ini akan membuahkan hasil yang baik dalam kehidupannya. Tetapi oleh kerana terlalu banyak berfikir, dia kadangkala menjadi keliru. Seharusnya dia bertindak tanpa terlalu banyak berfikir untuk mendapat hasil yang memuaskan.

Zulhijah
Jika dia jahat dia terlalu jahat, jika dia baik terlalu baik pula. Dia sering mendapat padah dari perbuatannya sendiri. Dia sukar mengawal perasaanya, kadangkala terlalu berlebih-lebihan atau sebaliknya. Oleh kerana dia tidak dapat memberikan garis pemisah,dia sukar mempertimbangkan baik buruk perbuatanya. Dia seringkali menyesal kerana kurang pertimbangan. "

[V]sengetcrew
Gold Finger Poster
Gold Finger Poster

انثى
عدد الرسائل : 1661
العمر : 31
Location : ....
تاريخ التسجيل : 27/09/2006

Character sheet
Information: V I O N A [SKIZOES]
Exp:
100000000/100000000  (100000000/100000000)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف [V]sengetcrew في الأربعاء 20 يونيو 2007, 3:48 pm

terkezut eak byk??
ekekeke... tu baru sikit.. blum akak keluar kan abiss...
ehehe...
akak suke selidik bab2 gini..
<-- biase buat uji kaji kat EX EX...
ehehehe...

GUNAKAN LAH ILMU INI SEBAIK MUNGKIN...
p/s lagik.. tapi jgn terlalu mempercayai...
eheheh

[V]sengetcrew
Gold Finger Poster
Gold Finger Poster

انثى
عدد الرسائل : 1661
العمر : 31
Location : ....
تاريخ التسجيل : 27/09/2006

Character sheet
Information: V I O N A [SKIZOES]
Exp:
100000000/100000000  (100000000/100000000)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف aTiE[spm] في الأربعاء 20 يونيو 2007, 3:48 pm

erk...abg one bulan ape yerk??huhu..meh g tanye..lalalala!!

aTiE[spm]
Unbeatable Poster [Special Rank]
Unbeatable Poster [Special Rank]

انثى
عدد الرسائل : 3614
العمر : 26
Location : Cheras,KL
Employment : Studyy deyh!
Hobbies : Snap Pic with O.R.A.Z
تاريخ التسجيل : 23/09/2006

Character sheet
Information:
Exp:
10/10  (10/10)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://atie91.blogspot.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف efie في السبت 23 يونيو 2007, 11:24 am

Rahsia Di Sebalik Perlakuan Tangan Anda

Memicit atau memgang hidung
Tidak mudah tertipu dan sangat berwaspada dlm apa juga tindakan yangdilakukan.
Seorang yang pemalu dan sukar utk berkongsi rahsia besar dgn org lainkecuali org yang benar2 dipercayai.

Meletak tangan pada bahu kawan
Suka ikut kepala sendiri
Pentingkan diri sendiri
Teman yang sangat mengambil berat dan prihatin terhadap masalah yangdihadapi oleh teman2 rapat

Bermain dgn tangannya
Mempunyai tahap humor yang tinggi
Pandai berjenaka
Bersikap terbuka dan dapat menerima kritikan atau pandangan org lain tanpaambil hati
Jenis open minded

Mematahkan jari jemarinya
Seorang yang gugup dan kurang yakin utk berbicara dgn org lain
Baik hati dan sedia membantu sesiapa saja

Menggigit kuku
Gugup dan gementar bila berbicara
Agak tertutup dalam membicrakan rahsia hati

Memintal hujung rambut
Suka berkhayal
Sukar diperdayakan
Keras kepala

Menongkat dagu
Pendengar yang setia dan rahsia akan selamat ditangannya
Suka mendengar masalah teman2
Setia dlm persahabatan

Suka letakkan tangan atas meja
Happy go lucky dan pandai menyesuaikan diri
Peramah
Suka bergantung pada orang lain

Menggosok 2 telapak tangan
Ramah dan berfikiran matang
Suka berterusterang dan tidak suka ckap berbelit2
Muudah memahami perasaan org lain dan suka membantu

Memutar cincin
sangat menepati janji
berhati2 dlm tutur kata
gemar hidup yang teratur


~sorry lieza...akk tetibe t'jumpa satu article nih.so trs paste kat forum.xper kan?hehehehehhe...nk nyelit satu nih jerh.u & d others should try it.tapi like lieza said b4..JGN PERCAYA SGT².SEKADAR INGIN TAHU.ekekekekke....
avatar
efie
NeWbie'Z LEADER
NeWbie'Z LEADER

انثى
عدد الرسائل : 520
العمر : 33
Location : putrajaya
Employment : P.T.D
Hobbies : swimming,listening 2 musics,cycling,travelling,camping,others...
تاريخ التسجيل : 03/04/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف NoraJoey في السبت 23 يونيو 2007, 11:51 am

Efie - dpt dr mane artical nie??cam betul jer..ader certain2 bende yg Nora biase wat kat atas tu..n perangai yg d katakan tu memang kene ngan perangai Nora..huhu...klu org yg tahu habit nora leh kantoi nie...
avatar
NoraJoey
Newbie Leader
Newbie Leader

انثى
عدد الرسائل : 160
العمر : 33
Location : KL
تاريخ التسجيل : 08/05/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف NoraJoey في السبت 23 يونيو 2007, 12:05 pm

Nie semua ramalan yg berkaitan ngan Nora..entah la leh caya ker tak..tp klu Nora nilai diri sendiri n ramalan nie..70% betul...

JUN

* Berfikiran jauh & berwawasan.
* Mudah ditawan kerana sikap baik.
* Berperangai lemah lembut.
* Mudah berubah sikap, perangai, idea dan mood.
* Idea yang terlalu banyak di kepala.
* Bersikap sensitif.
* Mempunyai pemikiran yang aktif (sentiasa berfikir).
* Sukar melakukan sesuatu dengan segera.
* Bersikap suka menangguh-nangguh.
* Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik.
* Cepat marah & cepat sejuk.
* Suka bercakap & berdebat.
* Suka buat lawak & bergurau.
* Otaknya cerdas berangan-angan.
* Mudah berkawan & pandai berkawan.
* orang yang sangat tertib.
* Pandai mempamerkan sikap.
* Mudah kecil hati.
* Mudah kena selsema.
* Suka berkemas.
* Cepat rasa bosan.
* Sikap terlalu memilih & cerewet.
* Kurang mempamerkan perasaan.
* Lambat untuk sembuh apabila terluka hati.
* Suka pada barang yang berjenama.
* Mudah menjadi eksekutif.
* Kedegilan yang tidak terkawal.
* Sesiapa yang memuji, dianggap musuh. Siapa yang menegur dianggap kawan.

20. Kamu ini terlalu banyak permintaan. Ada sahaja yang kamu inginkan. Sebab itulah sering timbul pergaduhan dengan si dia bila kamu asyik minta itu dan ini. Kamu sepatutnya tengok dulu kemampuan si dia!!!

Bersaiz sederhana dan rata .
Cantiknya gigi dia . Teratur sekali dipandang, macam gigi palsu pulak. Tapi gigi original tau. Agaknya apakah kriteria mewakili bentuk gigi seperti ini? Orang yang memiliki bentuk gigi sebegini adalah seorang yang baik hati dan suka menolong. Bak kata orang, ringan tulanglah. Kalau ada yang minta bantuan, pasti tak dikecewakan. Sebenarnya mereka ini ingin sentiasa membahagiakan orang lain. Boleh juga mereka tumpang gembira. Untungnya dapat kawan/ kekasih macam mereka ni kan?

Saiz mata sedang
Sederhana, tidak banyak berahsia, ada pertimbangan, bertanggungjawab serta perlukan belaian mesra suami.

bibir atas kiri
ramai kawan, baik hati

batang hidung
banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya

bahu kanan
cermat dlm membuat keputusan, banyak tanggungan

tengah-tengah pipi kiri
ramai teman

jari tangan kanan
serba beroleh keuntungan

jari tangan kiri
serba baik bekerja
avatar
NoraJoey
Newbie Leader
Newbie Leader

انثى
عدد الرسائل : 160
العمر : 33
Location : KL
تاريخ التسجيل : 08/05/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف izaty في السبت 23 يونيو 2007, 12:45 pm

izaty ader jmpa gak bnda2 gni....tapi kureng pcaya sgt...sekadar rujukan bley r....takut r nk pcaya bnda gni....huhuhu....

izaty
Gold Finger Poster
Gold Finger Poster

انثى
عدد الرسائل : 1346
العمر : 27
Location : kuala terengganu
Hobbies : *some text missing*
تاريخ التسجيل : 02/06/2007

Character sheet
Information:
Exp:
10/10  (10/10)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.myspace.com/izatiey

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف aTiE[spm] في السبت 23 يونيو 2007, 12:56 pm

efie كتب:Rahsia Di Sebalik Perlakuan Tangan Anda

Memicit atau memgang hidung
Tidak mudah tertipu dan sangat berwaspada dlm apa juga tindakan yangdilakukan.
Seorang yang pemalu dan sukar utk berkongsi rahsia besar dgn org lainkecuali org yang benar2 dipercayai.

Meletak tangan pada bahu kawan
Suka ikut kepala sendiri
Pentingkan diri sendiri
Teman yang sangat mengambil berat dan prihatin terhadap masalah yangdihadapi oleh teman2 rapat

Bermain dgn tangannya
Mempunyai tahap humor yang tinggi
Pandai berjenaka
Bersikap terbuka dan dapat menerima kritikan atau pandangan org lain tanpaambil hati
Jenis open minded

Mematahkan jari jemarinya
Seorang yang gugup dan kurang yakin utk berbicara dgn org lain
Baik hati dan sedia membantu sesiapa saja

Menggigit kuku
Gugup dan gementar bila berbicara
Agak tertutup dalam membicrakan rahsia hati

Memintal hujung rambut
Suka berkhayal
Sukar diperdayakan
Keras kepala

Menongkat dagu
Pendengar yang setia dan rahsia akan selamat ditangannya
Suka mendengar masalah teman2
Setia dlm persahabatan

Suka letakkan tangan atas meja
Happy go lucky dan pandai menyesuaikan diri
Peramah
Suka bergantung pada orang lain

Menggosok 2 telapak tangan
Ramah dan berfikiran matang
Suka berterusterang dan tidak suka ckap berbelit2
Muudah memahami perasaan org lain dan suka membantu

Memutar cincin
sangat menepati janji
berhati2 dlm tutur kata
gemar hidup yang teratur


~sorry lieza...akk tetibe t'jumpa satu article nih.so trs paste kat forum.xper kan?hehehehehhe...nk nyelit satu nih jerh.u & d others should try it.tapi like lieza said b4..JGN PERCAYA SGT².SEKADAR INGIN TAHU.ekekekekke....



scratch kak efie tabiat atie slalu letak tgn kt mouse komputer..tp x de pon...wkakakaka lol!

aTiE[spm]
Unbeatable Poster [Special Rank]
Unbeatable Poster [Special Rank]

انثى
عدد الرسائل : 3614
العمر : 26
Location : Cheras,KL
Employment : Studyy deyh!
Hobbies : Snap Pic with O.R.A.Z
تاريخ التسجيل : 23/09/2006

Character sheet
Information:
Exp:
10/10  (10/10)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://atie91.blogspot.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف NoraJoey في السبت 23 يونيو 2007, 1:00 pm

atie nak wat lawak la tu yer??yg tu tak msk carta lagi atie..maybe thn 2010 ader kut...so nanti atie tgk blk ek...

kak nora slalu memicit atau meletakkan tgn kat hidung(tp bukan korek hidung tau..hehehe)
pastu mematahkan jari jemari n memutar cincin...
avatar
NoraJoey
Newbie Leader
Newbie Leader

انثى
عدد الرسائل : 160
العمر : 33
Location : KL
تاريخ التسجيل : 08/05/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف izaty في السبت 23 يونيو 2007, 1:05 pm

kiranya kak nora kita nih menepati jnji la ek???hehehehe.....Smile

izaty
Gold Finger Poster
Gold Finger Poster

انثى
عدد الرسائل : 1346
العمر : 27
Location : kuala terengganu
Hobbies : *some text missing*
تاريخ التسجيل : 02/06/2007

Character sheet
Information:
Exp:
10/10  (10/10)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.myspace.com/izatiey

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف aTiE[spm] في السبت 23 يونيو 2007, 1:10 pm

atie bkn wat lawak...tp dh mmg tabiat atie tuh je lg stu letak tgn kt kepala..tp x de pon..pelik tul..hahahaha!!

aTiE[spm]
Unbeatable Poster [Special Rank]
Unbeatable Poster [Special Rank]

انثى
عدد الرسائل : 3614
العمر : 26
Location : Cheras,KL
Employment : Studyy deyh!
Hobbies : Snap Pic with O.R.A.Z
تاريخ التسجيل : 23/09/2006

Character sheet
Information:
Exp:
10/10  (10/10)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://atie91.blogspot.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف NoraJoey في السبت 23 يونيو 2007, 1:13 pm

sebab habit atie tu, atie sorang jer kut yg ader...pelik atie nie...

izaty - menepati janji??takat nie memang yer..tp esok2 tak tau plak..hehehe
avatar
NoraJoey
Newbie Leader
Newbie Leader

انثى
عدد الرسائل : 160
العمر : 33
Location : KL
تاريخ التسجيل : 08/05/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: KENALI DIRI?

مُساهمة من طرف izaty في السبت 23 يونيو 2007, 1:28 pm

owh...gud r kak....izaty ska org yang tepati jnji nih....Very Happy

izaty
Gold Finger Poster
Gold Finger Poster

انثى
عدد الرسائل : 1346
العمر : 27
Location : kuala terengganu
Hobbies : *some text missing*
تاريخ التسجيل : 02/06/2007

Character sheet
Information:
Exp:
10/10  (10/10)
Gender: Female

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.myspace.com/izatiey

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صفحة 1 من اصل 5 1, 2, 3, 4, 5  الصفحة التالية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى